http://www.cusmot.pl/images/bg-1.jpg

Renowacje

Tchnij na nowo dusze w Twoje zabytkowe auto
http://www.cusmot.pl/images/bg-2.jpg

Pasja

Projekty

BMW E9 3.0 CS

W sierpniu zakupiliśmy kolejnego rumaka do naszej stajni. Tym razem 180 KM w BMW E9 3.0 CS z 1971r. Przyjechała do nas poczciwa pomoca drogową z gór Harzu. Właściciel ze łzami w oczach oddał nam to cacko, wierząc w możliwości CUSMOT i zapowiedział, że po odrestaurowaniu zastrzega sobie prawo pierwokupu. 

BMW przez pierwsze dwa tygodnie nie było jezdnie, ale nasza ekipa kocha takie wyzwania. Od razu zabraliśmy sie do pracy i po kilku dniach odbyły sie nocne próbne jazdy. Silnik nie pracował od 15 lat , a skrzynia biegów (automat) nie reagował na polecenia drążka. Hamulce całkowicie zapieczone. 

Mechanicznie auto zostało opanowane. Jeździ sie nim niewiarygodnie wygodnie. Od listopada zabieramy sie za odbudowę lekko jak na ten model, przeżartą przez rdze karoserię, odbudowe wnętrza i całej reszty.

Jeżeli ktokolwiek wyrazi chęć kupienia jej w obecnym stanie, jesteśmy otwarci na propozycje.

BMW E9 3.0 CS Marcina

BMW kupiliśmy w kiepskim stanie blacharskim. Auto było jezdne ale ledwo trzymało sie "kupy".
Od zeszłego roku prowadzimy kompleksową odbudowę.Samochód jest obecnie u lakiernika. Przy okazji prosimy Damiana o zintensyfikowanie prac Kilka szczegółów na załączonych zdjęciach.

MERCEDES BENZ W120 PONTON

W połowie roku 2013 rozpoczeliśmy prace związane z odnowa Mercedesa z 1957r dla klienta.

"Kubuś" był w trakcie remontu, którego nie udało sie dokończyć. Zostało nam powierzone zadanie wykonanie odbudowy Pontona wraz ze zmiana koloru.

Prace ukończone – samochód w ciągłej eksploatacji. Przejechał już pewnie 2000 km. Właśnie zrobiliśmy jego przegląd okresowy. Nasz klient jest zadowolony.

ARIEL RH 500 CUSTOM

Tak naprawdę z Ariela to w tym sprzecie jest tylko silnik i skrzynia biegów. Motocykl został zbudowany przez Piotra podczas jeszcze podczas studiów.

Wszystkie jego elementy zostały wykonane ręcznie, z użyciem prostych narzędzi.

Prace trwały ok 5 lat, a jak widac efekt wizualny budzi podziw, a wyobraźcie sobie jak on brzmi!!!

FORD CAPRI MK1 RS 2.6 MAY TURBO 280 PS

Zobaczyliśmy go w tym samym garażu, gdzie kupiliśmy BMW 3.0CS. Stal w opłakanym stanie, rozmotntowany i brzydki. A w naszych oczach wyglądał na rasową rajdówkę z mocnym silnikiem.

Wyjątkowy egzemplarz. Poszerzane blotniki przód i tyl (oryginalne z nr seryjnym), obniżony, koła BBS skręcane z ogromnym rantem, i ten silnik.... Marzenie każdego prawdziwego mężczyzny.  TURBO do tego zero elektroniki bo to przecież gaźnik. Pierwsze wrażenie - SZOK.

Piękny do poskromienia. Szybka decyzja i musial być nasz. Przy dyskusjach o jego ostatecznym wyglądzie mijaly godziny. Werdykt... ma wyglądać klaszycznie - czyli jak na wyścigach Le Mans w 70' latach.

Po przywiezieniu go okazało się że niemieccy inżynierowie nie mogli sobie poradzić ze zmontowaniem elementów karoserii, dlatego porzucili go i 17 lat czekal na nas.

Odbudowaliśmy go praktycznie od nowa. Każdy element przeszedł przez nasze ręce. Otrzymał nowe barwy i tu należą się  podziękowania Damianowi i jego ekipie za wytrwałość przy jego realizacji. Podwozie wolne od rdzy i zakonserwowane. Silnik przeszedl gruntowny remont. Turbo po regeneracji. Wydechy poprawione. Wnętrze w części pozostalo oryginalne. Jedynie przednie fotele to sportowa wersja kubełków z lat 70'.

W rezultacie jest... piękny, zadziorny, groźny i jak brzmi. Tego trzeba koniecznie posłuchać.

Niestety przychodzi czas na pożegnanie. Samochód czeka na nowego właściciela, który jest w stanbie odwdzięczyć się nam za wykonaną pracę. Chetnych zapraszamy do katalogu "kontakty"

FORD CAPRI

To jest mój kawalerski wóz. Jego remont rozpoczął się wiele lat temu i miał przebiec błyskawicznie. Nawet był plan by Marcin zajechał nim na ślubny kobierzec. Ale tak się nie stało, a remont przerodził się w przebudowę, która ma doprowadzić do powstania żwawego auta na słoneczną niedzielę. Drobne przeróbki pod maską i silnik BOB ze SCORPIO 2,9 leży jak ulał i pasuje ze skrzynią N9. Powiększone serwo przyda się w modyfikacji układu hamulcowego, który w capri nigdy nie był mocną stroną. No i by wszystko było sztywniejsze wzmocnieniu poddaliśmy podłużnice i przedni pas. Myślę że mocy mu nie braknie, ciekawe jak to będzie z nami?? Droga jeszcze daleka. Obecnie stoi w lakiernika

Ford Capri GT

88PS, 1973, przywieźliśmy go z Francji wiosną; Podobnie jak RS został całkowicie odbudowany. Do odbudowy użyto wyłącznie oryginalnych części. Przebieg 63 000 km. Całkowicie sprawny, zarejestrowany w Polsce. Jest na sprzedaż.

ŻUK V6

Projekt również ukończony. Klientowi zanim trafił do naszego warsztatu przeszkadzała prędkość przelotowa i dyskomfort przy ruszaniu ze świateł. Z pomocą przyszedł silnik 2,9 V6 EFI, który poddaliśmy modyfikacjom i umieściliśmy w komorze poczciwego żuka. Skrzynia biegów z forda idealnie pasuje do przełożenia dyfra. Przy okazji wymiana przednich hamulcy na tarczowe i nowy układ wydechowy sprawiły, że stary żuk stał się pojazdem ciężarowym o bardzo współczesnych osiągach.